1-tason ohjaajakoulutus (VOK 1)

11.01.2025 00:00 02.02.2025 00:00
VOK 1 -koulutus Suomen Aikidoliitto järjestää 11.1.- 2.2.2025 1-tason valmentaja- ja ohjaajakoulutuksen (VOK 1). Koulutus sisältää ennakkotehtäviä, kaksi lähikoulutusviikonloppua sekä viikonloppujen välissä tehtävät välitehtävät. Koulutuksen suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista koulutusviikonloppuihin sekä kaikkien tehtävien tekemistä hyväksytysti. Koulutuksen laajuus on yhteensä 50 tuntia. VOK 1 -koulutuksen tavoitteena on, että koulutuksen suoritettuaan osallistuja osaa ohjata laadukkaan aikidoharjoituksen junioreille tai aikuisille. Koulutuksen maksimiosallistujamäärä on 20, ja suuntautuminen (aikuis- tai junioriohjaaja) valitaan ilmoittautumisen yhteydessä. Vaatimuksena on vähintään 3. kyun vyöarvo. Aikaisempi ohjaajakokemus ei ole välttämätöntä. Koulutuksen sisältö painottuu aikidon lajitaitojen opettamiseen, ohjaajana toimimiseen ja mielekkään oppimisympäristön rakentamiseen. Kurssilla opetellaan analysoimaan aikidotekniikoita ja käyttämään erilaisia harjoitteita, jotka edistävät valitun oppimistavoitteen saavuttamista. Koulutuksen ensimmäinen lähiviikonloppu järjestetään Helsingissä Meido-Kanin dojolla ja toinen Karjaalla Kizunanokain dojolla. Jälkimmäisen viikonlopun sunnuntaina järjestetään leiripäivä, jonka juniorisuuntautuneet osallistujat suorittavat Tammisaaressa Seishinkain dojolla. Koulutuksen aikataulu
  1. lähiviikonloppu 11.-12.1.2025 lauantaina 11.1.2025 klo 10-17.30 Helsinki/ Meido-Kan sunnuntaina 12.1.2025 klo 10-15.45 Helsinki/ Meido-Kan
  2. lähiviikonloppu 1.-2.2.2025 lauantaina 1.2.2025 klo 10-15.45 Karjaa/ Kizunanokai sunnuntaina 2.2.2025 klo 10-17.30 Karjaa/ Kizunanokai (aikuisohjaajat) tai Seishinkai/ Tammisaari (junioriohjaajat)
Koulutuksen hinta on 160 €. Ilmoittautuminen avataan 21.10. klo 12 Suomisportissa: ilmoittautumislinkki.